dinsdag 11 december 2012

Twee kerstbomen van stof.

Vorige week maandag hadden Yvonne, Nadine en ik ons maandelijkse knutsel/freubeldag weer. Dit keer was het thema: Kerst. Vorig jaar had ik bij een stoffenwinkeltje in Elburg een patroon gekocht van een kerstboom. En ik had er nog niets mee gedaan, tot wij het idee kregen om wat voor de kerst te gaan maken, maar het moest wel van stof zijn en zo kwam mij patroon tevoorschijn!
Deze blauwe kerstboom is van mij. Ik ben helemaal weg van blauw, dat is ook mijn lievelingskleur. Dus kwam dit kerststofje mooi van pas. Bij de Hobbykamer heb ik belletjes gekocht en houtenblokjes met een stokje erin. Deze houtenblokjes heb ik met dezelfde stof bekleed als de boom. Zodat alles in 1 geheel wordt, dat is veel mooier dan het houtenblokje wat je dan ziet.
Deze boom is voor onze zoon. Hij wilde erg graag een kerstboom(pje) op zijn kamer, dit is hem dan geworden! Samen hadden we maar besloten dat hij maar in de huiskamer moest staan, want ja op je slaapkamer zie je hem weinig overdag en 's nachts slaap je. En nu kunnen we de boom bewonderen in de huiskamer! Ze staan al een week, en ik heb al veel leuke reacties erop gehad. Ze zijn ook erg leuk! En eenvoudig om te maken!

Groetjes Hannie

8 opmerkingen:

  1. Ze zijn echt leuk Hannie. Hele leuke stofjes ook.

    Groetjes Lenie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De kerstboompjes zijn leuk geworden.
    Leuke stofjes ook.
    Laat ze maar lekker in de woonkamer staan.
    Groetjes Marguerite

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ze zijn super leuk geworden. Maar eenvoudig om te maken............ voordat alle puntjes, hoekjes ed goed zitten pffffffffffff, niet heel makkelijk hoor. Super gemaakt. Liefs, Amarins

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat geweldig gemaakt Hannie.

    Liefs Riet.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig zijn ze, groetjes Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuke kerstboompjes! Je kan ze elk jaar weer tevoorschijn halen. Leuk dat OJ ook een boompje heeft!

    Nog bedankt voor je felicitatie!
    Groetjes Rita

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Hannie je bent ook lekker bezig voor de Kerst ,Leuk hoor die boompjes
    ZOu de boom toch lekker naast mijn bed zetten als ik je zoon was ;-))
    groetjes Paula

    BeantwoordenVerwijderen
  8. wat schattig!! Mooi gemaakt hoor!! groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen