woensdag 25 april 2012

Jurk en Freubeldag..........

Ja, hij is klaar! De zomer jurk voor mijn dochter. Ze heeft zelf de stof uitgekozen mooie zomerse kleur met witte rozen erin. Als je op de foto klikt dan zie je het patroon beter in de jurk.
Ze wilde niet op de foto en dan op mijn blog. Dus heb ik de jurk zo maar op de foto gezet. En dat kan net zo goed. Zelf is ze ook super trots op haar nieuwe jurk!

En ja, gisteren hadden we onze freubeldag weer! Er gezellig, we gingen haken. Hieronder zie je Yvonne haar spulletjes liggen. En bij de thee/koffie hadden we heerlijke appelgebak.
 Hieronder zie je mijn spulletjes liggen. Ik moet 16 granny's haken, en dat doe ik in de kleuren, wit, licht grijs, grijs en zwart en ik eindig met wit. Als ik ze alle 16 klaar heb (moet er nog eentje) dan haak ik ze aan elkaar tot een grote vierkant.
Dan ga ik nog een achterkant haken in dezelfde kleuren. Er komt dan een kussen in als ik de lappen aan elkaar heb gehaakt. Een hele klus maar wel een leuke uitdaging!
Hier op de foto zie je ook nog even Nadine haar haak werk, die grote oude roze lappen. Deze worden voor Yvonne en die komen dan t.z.t aan haar fiets als versiering. Ik kan het niet uitleggen hoe het eruit komt te zien, maar ik zou zeggen houdt haar blog in de gaten!

Het was weer een gezellige dag en we hebben alweer een nieuwe datum geprikt en dat is dan in mei. We gaan een TAS maken!!

Groetjes Hannie

3 opmerkingen:

  1. Hij is super geworden, nu maar hopen dat het weer gauw omslaat en dat ze hem aan kan trekken.
    Ennnn die cupcakes op tafel heb jij die gehaakt.
    Ziet er weer gezellig uit.
    Groetjes Marguerite

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oooo wat ongelovelijk leuk om zelf kleren te maken......kan ze straks mooi pronken en zeggen hoe knap mama dat heeft gedaan....Leuk Hannie!!!!
    En aan de haak....ook gaaf. Nou ik heb het in de hoek gegooit, maar vind het prachtig. Ben benieuws hoe je kussen eruit ziet straks..... Van het weekend word het mooi weer, kun je lekker in de tuin zitten met een lappie!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik had de jurk natuurlijk al gezien met Yvonne erin, hij staat prachtig.

    Wat was het weer gezellig, mijn eerste bolletje is al op. Ga gauw weer nieuwe halen bij Gepke.
    Maar ik ben bang dat het na 1 kussen of klein kleedje wel is afgelopen.
    Vind naaien en borduren toch leuker.

    Groetjes Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen